Lavkarbo smoothie bowl med skogsbær og kokos

Lavkarbo smoothie bowl blir mer og mer populært, og er en næringsrik og perfekt start på dagen. Denne fungerer veldig fint dersom du føler litt søtsug, eller bare har lyst på noe ekstra godt.

Er bær lavkarbo da? Ja, bærblandingen inneholder kun 6g karbohydrater per 100g, og er godt innafor på vanlig lavkarbo. Om du har et ketogent kosthold, må du selvsagt regne ut selv om dette er greit for deg.

  • Nivå: Medium
  • Tid: 45 min

Ingredienser

1 porsjon

  • 100 gram skogsbærblanding, tint
  • 100 gram økologisk kokosmelk (ikke lett)
  • En klype økologisk vaniljepulver
  • Kokosmasse til garnityr (valgfritt)
  • Pistasjnøtter til garnityr (valgfritt)

Fremgangsmåte

  1. Bland sammen bær, kokosmelk og vaniljepulver i en blender og kjør til du får en klumpefri masse.
  2. Helles i en skål eller drikkes fra ett glass.
  3. Pyntes med ønsket garnityr. Vi brukte kokosmasse, pistasjnøtter, blåbær og bjørnebær.

Man kan bruke hvilke som helst bær, men sjekk innhold av karbohydrater. Bringebær er for eksempel lav på karbohydrater og fungerer fint i lavkarbo smoothie bowl.

Smoothie bowl

Smoothie bowl uten tilsatt sukker eller søtning

Recommended Posts

Start typing and press Enter to search