Lavkarbo vafler – sukkerfrie & glutenfrie med skikkelig «vaffel-konsistens»

Lavkarbo vafler, med skikkelig vaffel konsistens. Myke, faste og gode, slik en vaffel skal være. Du kan fint bytte kremost med seterrømme eller creme fraiche, dersom du har det tilgjengelig.

Glutenfrie og sukkerfrie vafler er noe som alle kan spise og de smaker like godt som vanlige vafler.

Server lavkarbo vafler med din favoritt topping. Prøv gjerne kombinasjonen av krem, bær og bacon, slik vi har vist på bildet. Dette smaker nydelig og du får en nydelig kombinasjon av det søte og det salte.

Har du forresten prøvd å tilsette to ss kremost i ferdig pisket frem? Da får du en fast og fløyelsmyk krem. Du trenger en ekstra ss søtning i kremen, dersom du tilsetter kremost. Det som virkelig smaker godt er å tilsette noen jordbær i kremen, slik at du får en nydelig lavkarbo jordbærkrem.

Ønsker du flere oppskrifter på sukkerfri kake eller andre lavkarbo desserter, finner du det her.

Lavkarbo vafler

OPPSKRIFT PÅ LAVKARBO VAFLER

Skriv ut Pin Vurdering
Tid: 30 mins
Antall: 4 vafler

Næringsinnhold (pr porsjon/enhet)

Kalorier: 240kcal | Karbohydrater: 1g | Protein: 8g | Fett: 22g
Allergener
Egg
Melk
Nøtter

Oppskrift av omhelse.no

INGREDIENSER

FREMGANGSMÅTE

  • Bland alle ingrediensene i en bakebolle eller en blender. Bland røren i et par minutter slik at den blir luftig.
  • La røren hvile i ca. 10 minutter.
  • Varm opp vaffeljernet til medium temperatur og spray med olje eller smør.
  • Stek vaflene til de blir gylne. De kan kjennes litt myke ut med en gang de er ferdig stekt, men vil bli faste når de kjølner.

Kommentar

Server gjerne lavkarbo vafler med bær, krem og bacon. 
Recommended Posts

Legg igjen en kommentar

Anmeldelse av oppskrift




Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Start typing and press Enter to search