Avocado smoothie

Avocado smoothie er en næringsrik smoothie som metter lenge. Med denne smoothien tilsetter du kroppen rikelig med sunne fettsyrer. Avocado har også et høyt innhold av folat, kalium, vitamin E, vitamin B6, magnesium og kobber.

Det er tilsatt søtning i smoothie, for å hente frem de gode smakene i avocadoen. Ved hjelp av søtning får den en fruktig smak. Ønsker du en laktosefri smoothie kan du fint erstatte fløte med kokosmelk. Du trenger da gjerne mer søtning. Her er det bare til å smake deg frem. Har du sitronmelisse vil dette smake godt i avocado smoothien.

Ønsker du oppskrift til flere lavkarbo oppskrifter, finner du det her.

  • Nivå: Enkel
  • Glass: 2
  • Tid: 5 min
Ingredienser
  • 2 avocado
  • 2 dl fløte
  • 1.5 dl vann
  • 1 klype vaniljepulver (ikke vaniljesukker, kan utelates)
  • 2 ss tagatesse (eller annen søtning tilsvarende 4 ss sukker)
  • 5-6 sitronmelisse blader
  • Pynt gjerne glasset med kokosmasse og sitronmelisse
Fremgangsmåte
  1. Legg kjøttet fra avocadoen i en blender og tilsett fløte, vann, vaniljepulver og tagatesse. Tilsett også noen blader sitronmelisse i blenderen, dersom du ønsker en friskere smak. Bland sammen til du får en jevn og fin smoothie.
  2. Smak til underveis og tilsett gjerne mer vann eller fløte, dersom den blir for tykk. Tilsett mer tagatesse, eller annen søtning, dersom du ønsker en søtere smak.
  3. Server avocado smoothie i glass og strø gjerne over kokosmasse og pynt glasset med sitronmelisse, før du nyter en næringsrik smoothie.
Avocado smoothie
Avocado smoothie!
Recommended Posts

Start typing and press Enter to search