Lavkarbo pitabrød – med under 1 gram karbo per brød

Keto pitabrød med deilig myk brødkonsistens!

Dette innlegget inneholder reklame i form av linker til samarbeidspartnere.

Lavkarbo pitabrød er en perfekt oppskrift for deg som spiser lavkarbo og savner smaken av gatekjøkkenmat. Pitabrød passer til nesten all mat fra Tyrkia og Midtøsten. Du kan servere brødet sammen med en god dipp, prøv for eksempel lavkarbo tzatziki eller lavkarbo kebabdressing.

Du kan også servere disse brødene som nanbrød med smør, hvitløk og koriander. Sjekk ut våre indiske oppskrifter på lavkarbo butter chicken og lavkarbo tandoori.

Lavkarbo pitabrød

Pitabrød er også gode med kebabkjøtt, kebabdressing og salat. Slik den serveres på gatekjøkken. Lavkarbo pitabrød kan enkelt deles på langs og egner seg godt som pitabrød med fyll.

Oppskriften er glutenfri, nøttefri, melkefri og uten egg. Perfekt for allergikere og alle andre som er ute etter en saftig oppskrift på keto pitabrød.

I denne oppskriften har vi brukt en kombinasjon av havrefiber og avfettet linfrømel. Når disse melsortene blandes kan man utelate egg og fiberhusk i oppskriften. Denne kombinasjonen har vi også brukt på lavkarbo polarbrød, som du finner oppskrift til her.

Lavkarbo pitabrød

OPPSKRIFT PÅ LAVKARBO PITABRØD

Skriv ut Pin Vurdering
Tid: 1 hr 30 mins
Antall: 4 brød

Næringsinnhold (pr porsjon/enhet)

Kalorier: 163kcal | Karbohydrater: 1g | Protein: 8g | Fett: 10g
Allergener
Ingen

Oppskrift av omhelse.no

INGREDIENSER

FREMGANGSMÅTE

  • Sett ovnen på over- og undervarme på 190 grader.
  • Bland alle ingrediensene i en bakebolle. La deigen hvile i 10 minutter før du former pitabrød.
  • Rull en pølse på kjøkkenbenken. Del pølsen i like deler i det antallet du har innstilt oppskriften på.
  • Fukt hendene og form deigen til pitabrød. Sørg for at de har litt tykkelse, slik pitabrød skal ha. Legg brødene på bakebrett med bakepapir.
  • Sett brødene til heving i 45 minutter på en lun plass. Strø over litt havrefiber på pitabrødene før de stekes.
  • Stekes på midterste rille i 15-17 minutter. Sjekk underveis og kjenn etter at de er ferdig og har fått en lett gylden farge på toppen. Avkjøles på rist.
Recent Posts

Legg igjen en kommentar

Vurdering av oppskrift




Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Start typing and press Enter to search