Lavkarbo iskrem

Kan man virkelig gå ned i vekt, samtidig som man spiser iskrem? Selvsagt kan du det. Lag din egen hjemmelagde lavkarbo iskrem. Dette er en base oppskrift som du kan eksperimentere videre med. Vi har valgt å lage den tradisjonelle vanilje iskremen. Her kan du blande inn bær, sjokoladepulver eller nøtter. Vær obs på at mengden søtning kan variere utifra hvilke ingredienser du bruker. Lager du en sjokoladevariant anbefaler vi å bruke en ekstra ss tagatesse for å nøytralisere smaken av sjokoladepulver.

Denne lavkarbo iskremen er nydelig å servere med jordbærsaus. Dette lager du enkelt ved å kjøre jordbær i en blender for så å helle dette over isen. Prøv også med salte peanøtter eller andre nøtter, for å få en nydelig variant av søtt og salt.

Vi anbefaler at du prøver denne iskremen sammen med lavkarbopannekaker, som du finner oppskrift til her.

  • Tid: ca. 2 timer 
  • Nivå: Lett

Ingredienser

  • 3 dl kremfløte
  • 3 eggeplommer
  • 3 ss Philadelphia ost
  • 3 ss tagatesse for søtning (kjøpes på helsekost og noen dagligvareforretninger)
  • 0.5 ts økologisk vaniljepulver (ikke vaniljesukker)

Fremgangsmåte

  1. Bland kremfløte, tagatesse og vaniljepulver i en bakebolle og pisk til krem.
  2. Pisk sammen eggeplommene og Philadelphia ost i en bolle til en jevn røre.
  3. Vend eggemassen forsiktig inn i kremen.
  4. Hell røren over i en boks som er egnet for frysing.
  5. Sett iskremen i frysen. Rør i isen hvert 20 minutter minst fem ganger og frem til isen er frossen. Når du gjør dette unngår du å få snøkrystaller i iskremen.
  6. Dersom du har iskrem maskin følger du anvisningen på maskinen.
  7. Server isen med for eksempel bær, raspet sukkerfri sjokolade og salte nøtter.
Recommended Posts

Start typing and press Enter to search