Sellerirotpuré

Lavkarbo sellerirotpuré

Sellerirotpuré passer perfekt til din lavkarbo middag. Det kan brukes til både kjøtt og fisk eller til en god lavkarbo gryte. Avbildet i denne oppskriften ser du at sellerirotpuré er servert til lavkarbo lammegryte med øl og fennikel, som du finner oppskrift til her.

Sellerirot er en grønnsak som fint inngår i et lavkarbo kosthold da den inneholder 2.8 gram karbohydrater per 100 gram. Sellerirot er en anvendelig og smaksrik grønnsak som du kan bruke som erstatter for potet. Du kan for eksempel lage sellerirotfries eller bakt sellerirot som tilbehør til lavkarbo middag.

Ønsker du tips til annet middagstilbehør, finner du oppskrift til bland annet blomkålris naturell eller blomkålris med både mandler eller grønnkål, blomkålpuré, bakt sellerirot med flere. Du finner oppskriftene her.

Ønsker du oppskrift til andre lavkarbomiddager finner du det her.

Sellerirotpuré

OPPSKRIFT PÅ SELLERIROTPURÉ

Skriv ut Pin Vurdering
Tid: 15 mins
Antall: 2 porsjoner

Næringsinnhold (pr porsjon/enhet)

Kalorier: 263kcal | Karbohydrater: 8g | Protein: 5g | Fett: 22g
Allergener
Melk
Selleri

Oppskrift av omhelse.no

INGREDIENSER

  • 1 sellerirot
  • 2 ss meierismør
  • 3 ss creme fraiche
  • Salt og pepper
  • 0,25 ts muskat

FREMGANGSMÅTE

  • Skjær selleriroten i terninger og legg den i en kjele med vann som dekker selleriroten. Kok mør, ca. 10 minutter.
  • Når selleriroten er mør sile vekk vannet. Tilsett meierismør, creme fraiche, muskat, salt og pepper. Lag en klumpfri puré ved hjelp av stavmikser.
  • Server gjerne puréen med en liten smørklatt.

Kommentar

Server sellerirotpuré til for eksempel en god gryte, kjøtt eller fisk. Avbildet ser du at sellerirotpuré er servert til lavkarbo lammegryte med øl og fennikel, du finner oppskriften her
Recommended Posts

Legg igjen en kommentar

Anmeldelse av oppskrift




Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Start typing and press Enter to search