Lavkarbo Chaffle – to ingredienser

Lavkarbo chaffle med kun to ingredienser

Lavkarbo chaffle passer perfekt som frokost, lunsj eller kvelds. De er også perfekt å ha med i nistepakken. Denne typen vafler passer like godt med kjøttpålegg, ost eller med bær og krem.

Det som er fint med denne vaffelrøren er at den inneholder kun to ingredienser. Røren er også veldig enkel å jobbe med og slipper lett fra vaffeljernet.

Du kan gjerne tilsette pizzakrydder eller annet krydder i røren, dersom du ønsker det. Vi anbefaler ikke dette dersom du ønsker å spise vaflene med bær og krem. Nyt lavkarbo vafler med god samvittighet, de er bra for de med diabetes, de som har fokus på vektnedgang og gir deg økt energi.

Ønsker du oppskrift til vår vaffelrøre som minner mer om ordinære vafler, finner du oppskrift her. Vi har også flere ulike oppskrifter til lavkarbo pannekaker, som du finner her.

Lavkarbo vafler

OPPSKRIFT PÅ LAVKARBO CHAFFLE - TO INGREDIENSER

Skriv ut Pin Vurdering
Tid: 12 mins
Antall: 4 vafler

Næringsinnhold (pr porsjon/enhet)

Kalorier: 176kcal | Karbohydrater: 1g | Protein: 15g | Fett: 13g
Allergener
Egg
Melk

Oppskrift av omhelse.no

INGREDIENSER

  • 4 egg
  • 100 gram mozzarella revet (du kan også bruke vanlig hvitost)

FREMGANGSMÅTE

  • Bland ingrediensene i en bakebolle.
  • Sett vaffeljernet på middels varme og spray med olje eller bruk smør.
  • Stek vaflene i vaffeljernet til de er sprø på utsiden.

Kommentar

Server gjerne lavkarbo vafler/chaffle med kjøttpålegg, ost eller med bær og krem.
Eksperimenter gjerne med å tilsette krydder eller prøv deg på en søtere variant ved å tilsette søtning.
Recommended Posts

Legg igjen en kommentar

Anmeldelse av oppskrift




Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Start typing and press Enter to search