Bringebær milkshake

Lavkarbo bringebær milkshake smaker like godt som en dessert, men inneholder under 5 gram karbohydrater per glass. Bringebær, jordbær og blåbær er bær som fint inngår i ett lavkarbo kosthold, da bær inneholder få karbohydrater.

Bringebær har bare 3.2 gram karbohydrater per 100 gram. Dersom du ønsker en søtere milkshake kan du tilsette den søtningen du selv ønsker. 2 ss tagatesse vil gi en søtere milkshake, uten at dette påvirker innholdet av karbohydrater.

Dersom du ønsker en vegansk og laktosefri milkshake kan du utelate fløte og bare bruke usøtet mandelmelk. Fløte bidrar til å gi en fyldigere smak og konsistens. Du vil derfor få ett litt annerledes resultat uten fløte, men du vil fremdeles få en god milkshake.

Trenger du tips til andre lavkarbo søtsaker finner du flere oppskrifter her.

  • Glass:  2
  • Tid: 5 min
  • Nivå: Lett
Ingredienser
  • 4 dl frosne bringebær
  • 4 dl usøtet mandelmelk
  • 1 dl fløte (kan utelates og erstattes med 1 dl mandelmelk)
  • Evt. 2 ss tagatesse eller annen søtning, dersom du ønsker ett søtere resultat
Fremgangsmåte
  1. Du kan bruke frosne eller ferske bringebær. Dersom du bruker ferske bringebær vil ikke milkshaken bli like kald som den blir med frosne bær. La de frosne bringebærene tine litt på kjøkkenbenken.
  2. Tilsett bær, mandelmelk og fløte i en blender og kjør dette til en klumpfri røre.
  3. Hell bringebær milkshaken over i glass og topp gjerne milkshaken med pisket krem og pynt med ferske bringebær.
Recommended Posts

Start typing and press Enter to search