Lavkarbo kokosbar med sjokolade





Lavkarbo kokosbar med sjokolade

Dette innlegget inneholder reklame i form av linker til samarbeidspartnere. Oppskrift i samarbeid med tights.no

Disse lavkarbo kokosbarene smaker lignende en god Bounty, bare i en mye sunnere versjon. Denne oppskriften består av både bær, kokosmasse og proteinpulver og er en næringsrik og deilig snacks.

Du kan enkelt gjøre denne oppskriften plantebasert og uten melk ved å velge et vegansk proteinpulver i stedet for myseprotein. Proteinpulver med vaniljesmak eller sjokoladesmak kan også benyttes for en annen smaksvariasjon.

Du har også valget mellom å bruke bringebær eller kirsebær, avhengig av din personlige preferanse, og basert på hvor mye karbohydrater du tillater i ditt kosthold. Næringsinnhold i denne oppskriften er regnet ut ved bruk av bringebær. 

I oppskriften er det brukt Finesse bakesukker, men andre søtningsmidler kan også brukes. Sukrin gold kan for eksempel i litt større dose være et godt alternativ. Men da anbefaler vi deg å smake på masse underveis slik at du ikke får for mye sukrin som gir bitter smak.  

Lavkarbo kokosbar med sjokolade. Foto, Marie Gundersen.

Lavkarbo kokosbar med sjokolade. Foto, Marie Gundersen.

Disse proteinbarene er perfekte for en sunn og energigivende snacks når som helst på dagen.

Sjekk også ut disse spennende oppskriftene på lavkarbo barer som passer som et digg mellommåltid: lavkarbo proteinbar; karamell, pekan og hvit sjokolade, lavkarbo mandelbar med bringebær og lavkarbo peanøttbar.

Oppskriften på lavkarbo kokosbar med sjokolade er laget av Marie Gundersen, som du finner på Instagram https://www.instagram.com/foodbymarie/

Lavkarbo kokosbar med sjokolade. Foto, Marie Gundersen.

Lavkarbo kokosbar med sjokolade

Ingen vurderinger enda
Pin Vurdering
Tid: 6 timer
Antall: 10 kokosbarer

Næringsinnhold (pr porsjon/enhet/skive/rundstykke)

Kalorier: 275kcal | Karbohydrater: 3,4g | Protein: 7g | Fett: 24g
Allergener
Melk
Nøtter

Oppskrift av omhelse.no

Ingredienser

Kokosbarer

Sjokoladetrekk

Valgfri topping

Fremgangsmåte

  • Smelt kokosolje i mikrobølgeovnen i ca. 30 sekunder, eller i en kjele. I en kraftig blender eller stavmikser, blend bærene med flytende kokosolje, til det er helt jevnt.
  • Rør inn kokosmasse, proteinpulver og finesse bakesukker, og rør til alt er godt blandet.
  • Legg bakepapir i en brødform og press massen ned i bunnen. Sett i frysen og la stå i 4 timer eller til det er frossent.
  • Kutt opp i barer som du legger på et bakepapir.
  • Smelt sammen mørk sjokolade og kokosolje over vannbad. Dypp barene i smeltet sjokolade ved hjelp av en gaffel. Ønsker du hvit sjokolade som ekstra topping smelter du sjokoladen over vannbad og sirkler over barene. Legg gjerne over mandler og dryss med litt havsalt etter ønske.
  • La stå i kjøleskapet 1-2 timer til sjokoladen har stivnet. Enjoy!

Legg igjen en kommentar

Vurdering av oppskrift




Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Start typing and press Enter to search