Bakt sellerirot

Bakt sellerirot eller bakt knollselleri er en nydelig erstatter for bakt potet. Server dette til middagen og tilsett gjerne salt, smør eller kryddersmør før servering. Bakt sellerirot / knollselleri kan spises som en bakt potet, og tilsettes rømme, revet ost, kryddersmør, skinken eller bacon. Da får du et nydelig måltid basert på denne grønnsaken.

Sellerirot er mye mer brukervennlig enn mange tror. Den er også nydelig på smak. Sellerirot inneholder bare 2.8 gram karbohydrater og er derfor en perfekt grønnsak å inkludere i et lavkarbo kosthold.

Ønsker du flere lavkarbo oppskrifter, finner du det her. 

  • Pers: 2
  • Tid: 120 min
  • Nivå: Lett
Ingredienser
  • 1 sellerirot
  • aluminiumsfolie
  • salt og smør til servering
  • evt. hjemmelaget kryddersmør 
Fremgangsmåte 
  1. Sett ovnen på over og undervarme på 225 grader.
  2. Fjern jord fra selleriroten / knollselleriroten.
  3. Pakk den inn i aluminiumsfolie slik at hele roten er dekket.
  4. Sett inn i ovnen på en rist på midterste rille.
  5. Bakes i ovnen i 2 timer.
  6. Server bakt sellerirot / knollselleri som tilbehør til middagen. Tilsett smør, salt og evt. hjemmelaget kryddersmør før servering.
Recommended Posts

Start typing and press Enter to search