Lavkarbo gresk salatdressing

Gresk mat fortjener en skikkelig god gresk salatdressing!

Gresk salatdressing er en smaksrik dressing du lager på et par minutter. Dressingen kan brukes på det meste og vi syntes den passer spesielt godt på lavkarbo keftedes – greske kjøttboller med gresk salat.

Vi har alltid et mål om å lage mat som inkluderer alle, uavhengig av allergi og intoleranse for ulike matvarer. Vi har brukt kokosmelk for å gjøre denne dressingen melkefri.  Dersom du ikke liker smaken av kokosmelk kan du erstatte dette med plantebaserte fløte eller creme fraiche erstatninger. Tåler du melkeprodukter er dressing skikkelig god med gresk yoghurt, creme fraiche eller rømme.

Er du på jakt etter en smaksrik dressing til pizzaen, som erstatter for den enkle hvitløksdressingen vil vi anbefale denne.

Lavkarbo gresk salatdressing

Vi har brukt mynte i dressingen, som er typisk i gresk mat. Liker du ikke mynte kan du bytte dette med en annen foretrukken urt. For eksempel koriander eller basilikum.

Er du på utkikk etter flere spennende lavkarbo oppskrifter finner du mange gode oppskrifter her.

Lavkarbo gresk salatdressing

OPPSKRIFT PÅ GRESK SALATDRESSING

Skriv ut Pin Vurdering
Tid: 30 mins
Antall: 4 porsjoner

Oppskrift av omhelse.no

INGREDIENSER

  • 300 gram fullfett kokosmelk , gresk yoghurt, creme fraiche eller rømme
  • 4 fedd hvitløk presset
  • 2 ss sitronsaft
  • 2 never fersk mynte finhakket
  • 0.5 ts salt
  • 0.25 ts pepper

FREMGANGSMÅTE

  • Bruker du kokosmelk og melken har skilt seg skal du bare bruke den harde delen.
  • Bland alle ingrediensene i en skål. Sett i kjøleskap i minimum 20 minutter før servering.

Kommentar

Passer perfekt til lavkarbo keftedes - greske kjøttboller med gresk salat. Prøv også denne dressingen til lavkarbo pizza eller lavkarbo kebab
Recent Posts

Legg igjen en kommentar

Anmeldelse av oppskrift




Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Start typing and press Enter to search